Poprad to má s Londýnom za pár...

Autor: Ivan Pirohanič | 23.9.2014 o 15:17 | (upravené 23.9.2014 o 15:39) Karma článku: 6,86 | Prečítané:  1439x

Videli ste už takú jednotnosť a podporu na Slovensku v rámci rozvoja turizmu, služieb, ucelenej regionálnej koncepcie? Vitajte v Poprade – Tatrách!

V čase, keď sa ohlasovalo nové letecké spojenie z Popradu do Londýna, bola vytvorená pracovná skupina so zastúpením Letiska Poprad, mesta Poprad, Vysokých Tatier, OOCR Tatry, súkromného i verejného sektora z oblasti Popradu a Tatier, ktorí sa dohodli na spoločných krokoch ako v regióne podporiť pravidelné letecké spojenia.

Už dnes môžte vidieť výsledok ako všetci zástupcovia efektívne využili dostupné nástroje na to, aby podporili nielen pravidelnú leteckú linku z Popradu do Londýna, ale i sezónnu do Rigy s možnosťou využitia ďalších prestupov do severských štátov a Ruska. V rámci podpory a propagácie napr. v uliciach mesta jazdí „obrendovaný“ popradský Double Decker, ktorý premáva v Poprade na linkách MHD a skvelým grafickým spracovaním vás doslova láka na výlet do Londýna so spoločnosťou Wizz air. Ďalší autobus MHD v limetkových farbách pútavo propaguje lety do Pobaltia a spojenie Popradu s Rigou. Samozrejmosťou je bežiaca reklama na uvedené lety vo všetkých autobusoch popradskej MHD, v ktorých sú nainštalované reklamné obrazovky. Nielen takto sa rozhodlo Letisko Poprad v spolupráci s mestom marketingovo podporovať nové letecké spojenia z Popradu, pretože čím väčšia informovanosť domácej, širokej verejnosti, tým vyššia obsadenosť letov/odletov z Popradu s využitím domáceho letiska v regióne. Letisko Poprad naviac pre nadšencov nainštalovalo web kameru tak, aby konečne mohli sledovať dianie na celej ploche letiska. Zároveň v odletovej hale, pri checkinoch bežia na obrazovkách reklamy na jednotlivé lety a destinácie. Vš etky weby/homepage, či už mesta Poprad, Vysoké Tatry, stredísk TMR, aquacity Poprad, Regiónu Vysoké Tatry atď. majú aktívne online bannery, ktoré vás upozornia na možné letecké spojenia z Popradu. Letisko Poprad, taktiež zmenilo svoje webové stránky, ktoré svojim dizajnom, možnosťami, efektívnosťou kopírujú rok 2014, ukážkovo využívajú možnosti elektronického marketingu a pridalo i jazykovú mutáciu v polštine. Všetky weby sa vzájomne podporujú, a tak na jedno kliknutie sa mô žte dostať napr. z portálu letiska na web mestskej informačnej kancelárie, kde naviac na reklamnej obrazovke v jej priestoroch centra mesta bežia upútavky na možnosti odletov a leteckého spojenia z Popradu. Znie to až neuveriteľne? Áno, znie.

Realita je taká, že pre krátkozrakosť a nespoluprácu nevznikla žiadna pracovná skupina. Každý si ide svojou cestou, pretože ani jeden subjekt si neuvedomuje, že vzájomná spolupráca a podpora prináša úspech celému regiónu a že linka spája dva regióny – pričom Londýn v Poprade asi žiadnu reklamnú kampaň mať nebude. Následný rozvoj turizmu a pravidelné letecké spojenia zase so sebou prinášajú prirodzený dopyt po kvalitných službách, tvorbe nových, či udržaní doterajších pracovných miest.

WebLetiska Poprad je jeden z najhorších letiskových webov hádam nielen na Slovensku, krorý ani neprezentuje región, ktorý obsluhuje, ale ani aktívne nepodporuje letecké spojenia z Popradu. Pre porovnanie si pozrite napr. web letiska Salzburg alebo Innsbruck , ktoré sú tiež obklopené horami, kde si plne uvedomujú význam udržania a rozvoja turistického ruchu a vedenie letiska aktívne pracuje na nových a udržaní i doterajších leteckých spojení. Kompetentní na popradskom letisku sa tvária, že marketingová podpora leteckých spojení v regióne ani nie je ich záležitosť. Tak ako ste nikdy v Poprade nevideli kampaň na linku ČSA do Prahy. Momentálne však na letisku dúfajú, že budú stíhať aspoň prísne nastavenú otočku jediného celoročného spojenia spoločnosti Wizz air, na ktorú majú 30 minút a s blížiacim sa termínom spustenia linky (26.10.2014 podľa Wizz air, ale podľa Letiska Poprad 28.10.2014) nervozita a adrenalín na miestnom letisku stúpa.

Darmo by ste hľadali i prepojenosť webov, online bannery na homepage mesta Poprad (s výnimkou webu Región Vysoké Tatry), či obrendované aspoň dva popradské autobusy MHD na podporu rozlietania linky do Londýna a Rigy (pričom popradský Double Decker je už niekoľko rokov súčasťou vozového parku MHD – ideálny prostriedok na outdoorovú kampaň a podporu linky do Londýna). Všetko nevyužité. Ďalším paradoxom je, že mesto Poprad a Letisko Poprad nemá ani žiadne spojenie (MHD) a tak s verejnou dopravou na bus a vlakovú stanicu asi ani nepočíta - jednoducho zabudnite. Každý nech sa na letisko a z letiska dostane ako chce. V prípade, že vás nemá kto odviesť do centra, či z letiska na stanicu, Letisko Poprad vám na svojom webe v „kolónke Doprava na letisko“ doporučuje aspoň dve autopožičovne a jednu taxislužbu. Pozn. sedačková kapacita lietadla Wizz air je v konfigurácii pre 180 pasažierov, čo znamená, že pri 100% obsadení lietadla v oboch smeroch využije toto spojenie 360 cestujúcich, pričom kapacita parkoviska letiska je cca 90 miest.

O nejakej jednotnej spolupráci, konpcepcii, vzájomnej podpore mô žme na Slovensku i na regionálnej úrovni stále iba snívať.

Každopádne mesto Poprad, Vysoké Tatry i samotné letisko čakajú veľké zmeny. Nie je to už iba o tom, že samotné mesto sa bude skrývať za kulisu Tatier a popradské letisko čakať na ďalší zázrak na vzkriesenie. Mesto Poprad bude musieť hneď teraz urobiť kus práce, aby sa stalo atraktívne a bolo alternatívou ako rovnocenné a konkurencie schopné podhorské mesto v porovnaní s rovnakými destináciami v európskom regióne a aj voči Tatrám, kde by turisti utratili svoje peniaze.

Letisko Poprad by malo teraz ukázať, či vo vedení sú skutočne ľudia, ktorí nechodia do práce brať iba plat – ako sa to zdalo ostatné roky, keď do Popradu nič nelietalo a nedokázali pritiahnuť žiadnu leteckú spoločnosť. Teraz budeme mocť sledovať aké má vedenie letiska manažerské a obchodné zručnosti, kontakty, know how, či ciele, keďže vďaka finančnej podpore liniek (OOCR Tatry a Liptov) do Rigy a Londýna budú raketovo rásť jeho čísla. Tento fakt a stúpajúci graf umožní Letisku Poprad mať ľahšiu pozíciu v argumentácii aj u ďalších leteckých spoločnosti, že je tu dostatočný dopyt a ukázať potenciál na ďalší rast. Otázkou však zostáva ako veľmi všetky subjekty dokážu spolupracovať a vzájomne sa v regióne podporovať, keď sa po rokoch Poprad aj Tatry dostali opäť na leteckú mapu Európy a čo dokážu preto urobiť, aby sa na nej už trvalo udržali.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.

TECH

Lysohlávky pomohli pacientom s rakovinou

Látka dokázala odhaliť pacientom nový zmysel života.


Už ste čítali?